IOCH Forum archief
https://forumarchief.ioch.eu/

Carburateur vraag
https://forumarchief.ioch.eu/viewtopic.php?f=134&t=22131
Pagina 1 van 1

Auteur:  Arne [ do 14 okt, 2021 19:58 ]
Berichttitel:  Carburateur vraag

Hoi,

Wie heeft er een (open) voorste carburateur van een Nederlandse VS 1400 liggen?
Heb er geen nodig maar heb er wel een vraag over... icon_biker.gif

Auteur:  Hulzie [ vr 15 okt, 2021 21:18 ]
Berichttitel:  Re: Carburateur vraag

https://images.app.goo.gl/VpByyyUxCKGfJRv7A

Auteur:  Arne [ za 16 okt, 2021 00:12 ]
Berichttitel:  Re: Carburateur vraag

Hoi Henk,

Deze afbeelding ken ik al... ;-)

Gaat om het volgende: heb van zonemans de carburateurs ultrasoon gereinigd en daarna alles zorgvuldig doorgeblazen.
Heb dit gedaan omdat de voorste cilinder constant te rijk bleef lopen en de CO schroef niet werkte zoals zou moeten.
Hij liep het beste als de CO schroef van de voorste carburateur helemaal ingedraaid was...

Maar goed, dit lijkt nu opgelost maar ontdekte wel, tijdens het doorblazen, dat het messing buisje dat boven het membraan uitkomt en naar beneden loopt en eindigt bovenin de venturi, de grote opening met de twee kleintjes ernaast, NIET open is...
Wel vreemd want je vraagt je dan af waarom het er zit, toch?

Lijkt nog vreemder te worden: heb de leverancier gesproken die de Keyster setjes levert en die hebben zo'n carburateur liggen.
Daar is het messing kanaaltje gewoon open...

Uiteindelijk heb ik van m'n eigen voorste carburateur de membraandeksel losgeschroefd en zie daar... bij mij zit daar ook geen doorgang.
Het lijkt me niet verstopt en zou wel erg toevallig zijn.
Je kunt het met een draad echt niet "doorboren", je voelt een harde bodem.

Zou het kunnen zijn dat er verschillende versies in omloop zijn?
Denk dat dit kanaaltje de beweging van de gasschuif beïnvloed.

Auteur:  Hulzie [ za 16 okt, 2021 06:21 ]
Berichttitel:  Re: Carburateur vraag

Er zijn 2 versies in de omloop, dat is zeker.

1 USA versie voor 4 bakken.
1 Europa versie voor bakken.

Het heeft te maken met emissie eisen van toen.
Waar de verschillen weten ik niet, maar wel dat sommige bepaalde onderedelen wel en andere niet hebben i.v.m. die eisen.
Van het buisje weet ik niet of die open moet al of niet.

Ook bij ultrasoon reinigen , dat is mensen werk, iedereen kan fouten maken, het is een aparaat die dat doet, en aparaat staat niet gerant voor 100% resultaat.
Uit de tijd van toen, deden ze alles nog met de hand, dat kunnen wensen nu nog, maar mensen die niet bril dragend zijn.

Met doorblazen, moet je zeer voorzichtig zijn, niet 5 bar ofzo er doorheen blazen, je maakt meer kapot dan je lief is, een lek membraam wil je ook niet....
Hoe dan wel blazen? Zo'n tuitje met een knijpbalg eraan, dat maakt niet stuk, en de lucht gaat er wel doorheen, dat is ook wat je met blazen wil bereiken immers.

Bij grove delen maakt het niets uit, maar een carburateur is een gevoelig onderdeel. 1 klein dingetje wat lek is of versleten en het werkt gewoon niet, versleten kan bij die km stand bijna nog niet.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/